fredag 29 maj 2009

Solen är här

Idag sänder jag lite soliga tankar till mina vänner i norr. "I morgon passerar ett djupt lågtryck över nordligaste Sverige och ger mycket blåsigt väder och till en början regn eller snö i norra Lappland och Norrbotten." Så löd Annas FB status häromdagen - inte så kul... Här i Stockholm skall det blir runt 20 - 25 grader varmt i helgen. Undra hur det blir i Kiruna?? Jag ska spendera helgen ute på Djurö och försöka få lite färg på de kritvita benen så man kanske vågar ha klänning nästa vecka och visa upp dem i offentliga sammanhang. Vi ska troligtvis oxå fiska strömming, eller heter det inte pimpla strömming? Hmmm, minns att jag i ett tidigare inlägg konstaterade att det här med fiska är inte min grej. Men men, jag får väl ge det en chans till. Och om jag inte minns fel så brukar det vara vinst varje gång när man fiskar strömming.... Det komiska i det hela är ju att jag inte äter strömming.... Hoppas Anna & Lars inte tänkt sig att vi ska äta det vi får upp till middag imorgon!

1 kommentar:

Anna sa...

tack kompis...en solig tanke gör gött i själen när vi kämpar här i Lapplandet. Kramis å god fiskelycka!