fredag 23 oktober 2009

Modern postorder

Jag har helt förlorat mig i detta med att köpa kläder på Internet. Har precis klickat hem en vinterjacka. Tanken var att det skulle bli en favorit i repris - en Gloverall duffel. Jag sörjer fortfarande min gamla. Den hade jag i nästan 20 år och jag älskade den lika mycket varje dag som jag tog på mig den. Lite av den ultimata jackan i min värld. Till slut fick jag dock målarfärg på den som inte gick att få bort samt att två knappar försvann så den gick till slut sitt öde till mötes och hamnade i soptunnan.
Förra vintern var den första på riktigt länge som jag inte hade min duffel. Hmmmm, kändes lite konstigt, men samtidigt lite spännande. Men i år så tog dock duffelnerven över igen. Men istället för att slå till på den klassiska varianten har jag nu köpt denna lilla gobit -

Inga kommentarer: