torsdag 29 oktober 2009

Oh, my back

Nu har jag haft ont i ryggen till och från i snart 6 månader. Igår tog jag mig äntligen i kragen och gick till en kiropraktor för att få hjälp. Efter 1½ timme så kunde hon konstatera att jag troligtvis har något muskulärt problem som vi ska kunna få bukt med efter 3 - 4 behandlingar. Nästa onsdag ska hon massera bort de onda musklerna i rumpan - "Du får vara beredd på smärta!" fick jag med mig som en varningens ord. Hon tryckte lite igår och då grät jag nästan så ont gjorde det. Hur ska det då gå nästa vecka när hon tar i?!! Jag får fokusera på att det bara kommer att bli bra så inget ont som inte har något gott med sig....
Nu har jag fått order om att gå till och från jobbet och börja med yogan igen. Ingen mer crosstrainermaskin på ett tag. På lördag ska jag plocka fram yogaDVD:n med Blossom och köra den hemma på min fina rosa yogamatta. Till mina dagliga promenader så har jag nu kommit fram till att jag skulle behöva en snygg ryggsäckshandväska - ska försöka hitta en snygging i Barcelona. Fram tills dess får min NIKE-rygga duga.

Inga kommentarer: