fredag 13 november 2009

Ost, Cheese, Fromage

Finns det något bättre än ost! Svar nej! Jag älskar ost!
Finns egentligen bara två varianter som jag har svårt för - fetaost, efter att jag blivit matförgiftade en gång då jag åt en grekisk sallad på IKEA, och sedan har vi Chèvre, som faktiskt bara är uräcklig enligt mitt tycke. Jag kan för mitt liv inte förstå hur Chèvre chaud har blivit så populärt?!!?
Ost är som sagt gott och jag tycker att det är ännu godare när den är smält. Hur många pannor smält ost har man inte gjort i sina dagar.... En sak som jag dock alltid undrat över - varför tycker man att smält ost känns onyttigare än osmält?
Ikväll är det i alla fall dags för en härlig tradition - raclette hemma hos Susann & Conny. Tänk er en middag som har som huvudingrediens SMÄLT OST!
Kan inte bli bättre! Längtar redan.

Inga kommentarer: