tisdag 17 november 2009

Waxad & klar

Igår fick jag frågan om jag skulle vaccinera mig mot svininfluensan. Mitt svar lutade nog mer åt nej än ja. Och sedan helt plötsligt så sitter jag här nu ca 24 timmar senare och har fått en spruta i armen. Som jag sa igår så hade jag inte för avsikt att ställa mig i långa köer för att få sprutan, utan gick det snabbt och smidigt så skulle jag ta den. Det kan man säga att det gjorde. Inom loppet av 1 timme hann jag ta mig från jobbet i Vasastan till vårdcentralen på Kungsholmen och tillbaka. Så nu har jag fått vaccin emot denna omtalade svinis. Allt frid och fröjd alltså!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du känt av biverkningar? Jag går under! Min armhåla känns som om den är spetsad. :-(

Hälsningar från din gamla brevvän

made by Helen sa...

Direkt efter sprutan fick jag ont i armen. Och det blev faktiskt bara värre och värre, men nu 24 timmar senare börjar smärtan avta. Igår kunde jag nästan inte lyfta armen...
Armhålan? Fick du sticket där??