tisdag 1 december 2009

Tvättis


Idag inviger jag vår nya tvättstuga. Den är superfräsch! Funderar faktiskt på att slänga den jag har hemma. Finns en rad anledningar till detta -
  • Den stannar om man tvättar på annat än 40 grader.
  • Man kan inte använda sig av facket för sköljmedel utan måste öppna locket och hälla direkt i trumman.
  • Den har en förmåga att vandra runt i badrummet då den centrifugerar. Alltså måste jag stå och hålla i den under hela denna tid.
  • Den låter så mycket att mina grannar trodde oljudet kom från en långtradare som stod utanför deras fönster. Detta har resulterat i att jag inte vågar starta den senare än kl. 18.00
  • Den har några år på nacken så den är säkert en riktig miljöbov!

Ja, ni hör ju, tvättmaskinens dagar är nog räknade hemma hos mig.....

Inga kommentarer: