måndag 22 februari 2010

Back in the city

Så var vi tillbaka i stan efter en härlig långweekend i Nosawaonsen. Måste säga att det var verkligen en märklig känsla att vara i en miljö där man känner sig så hemma och van, men allt står på japanska och man fattar ingenting. Det är ett bergslanskap som i alperna, men allt är en aningens lägre. Högsta toppen vi åkte skidor på låg på 1650 möh. Kom som en nyhet för mig, men Japan består nästan till mer än 2/3 av berg.
Nu sitter jag här vid frukostbordet och laddar för en ny dag i storstaden. Håller mig i Yokohama idag. Drar nog in till Tokyo imorgon. Ska tydligen bli sol så då tänkte jag passa på och besöka Yoyogi Park och kanske lite mer shopping. Här är ett av mina lite tokigare inköp. Ett par stövlar för 1000 yen (ca 85 kronor) då kan man ju bara inte låta bli. Ikväll ska jag börja packa ner alla mina inköp i min tomma väska jag hade med mig och se hur mycket mer shopping jag kan kosta på mig.



Inga kommentarer: