onsdag 3 februari 2010

Vapen??

Just nu har jag lite huvudbry..... Kommer jag få ta med mig stickningen i handbagaget?? Håller på med denna kofta, fast i GULD-garnet, och har varit mycket nöjd över att jag skulle hinna sticka mycket under mina 12 timmar i planet mellan London-Tokyo. Så slår det mig plötsligt - får man ta med sig stickor ombord?!!?

Kollar givetvis upp bestämmelserna -
FÖRBJUDET OMBORD
b) Spetsiga/skarpa vapen och föremål
Föremål med spetsig udd eller skarpt blad som kan vålla skada, inbegripet följande:
Yxor
Pilar
Isbroddar
Harpuner och spjut
Isyxor och isklyvare
Skridskor
Knivar med spärrbart blad eller springknivar, oberoende av bladets längd
Knivar, inbegripet ceremoniknivar, med blad på över 6 cm, av metall eller annat material som är starkt nog att användas som potentiellt vapen
Köttyxor
Macheter
Rakknivar och rakblad (med undantag för säkerhets- och rakhyvlar för engångsbruk med rakblad)
Sablar, svärd och värjkäppar
Skalpeller
Saxar med blad på över 6 cm
Skidstavar och vandringsstavar
Kaststjärnor
Verktyg som kan användas som spetsiga eller skarpa vapen, t.ex. borrar och borrskär, tapetknivar, verktygsknivar, alla typer av sågar, skruvmejslar, kofotar, hammare, tänger, skiftnycklar, skärbrännare.
Håll tummarna att det går vägen..... För fan, annars blir det en långtråkig resa!

Inga kommentarer: