måndag 20 april 2009

Old friends

När jag var yngre så hade jag en brevkompis från Kiruna, Ann-Helén. Vi breväxlade i massor med år, minst 10 år. Av någon anledning så rann det bara ut i sanden till slut och breven slutade komma och skickas. Nu har jag via min vän Anna kommit i kontakt med Ann-Helén igen - superkul! Vi har aldrig träffats eller talats vid över telefon utan all kontakt skedde endast via brev, kommer ihåg att vi någon gång skickade ljudbrev. Trots att detta var för hundra år sedan och mycket vatten runnit under broarna så känns det på något märkligt sätt som att vi fortfarande känner varandra. En sak jag minns mycket tydligt var att Ann-Helén alltid skrev om att hon ville bli journalist och det är hon nu. Hon har desutom skrivit en bok - SMS från Soppero - som jag köpte i fredags. Så nu ska jag läsa den så fort tillfälle ges. Vi har oxå pratat om att vi ska försöka träffa varandra och det är något jag med spänning ser fram emot!

Inga kommentarer: