torsdag 23 april 2009

Skärgården mitt i stan

Nästa vecka börjar stegtävlingen och nu har upptrappningen börjat.

4471 stod räknaren på när jag kom hem från jobbet. Till detta får jag lägga 2700 steg då jag cyklar fram och tillbaka till jobbet. 4771 + 2700 = 7471 steg. Man rekommenderar 7000 steg om dagen, men detta kommer vi inte vinna någon tävling på! Så det vara bara att ta på sig jympapjucken och ut och traska.....

Så här ser det ut på en runda runt lilla Esset. Det kommer nog att bli svårt den dagen jag flyttar härifrån. Det är så otroligt härligt här med närheten till vattnet och även storstaden.

Har man tur så kan man träffa på en livs levande prinsessa oxå. Jag sprang in i Oliva & Co som var på väg på kalas.

Ett och ett halvt varv senare så ser stegräknaren ut så här. Alltså totalt 11723 steg får räcka för idag.

Inga kommentarer: