måndag 26 april 2010

Nu blommar det

Helgen började med en härlig tjejmiddag hemma hos Karin. God mat och härligt umgänge! Tack för allt söta Karin!
Lördag och söndag blev två dagar fulla med fix. Har varit på Plantagen och införskaffat blommor. Då jag inte har världens grönaste fingrar passar pelargon mig perfekt! Då jag är rätt skeptisk över dem som har övervintrat ute på landet införskaffades en del nya. Balkongen har blivit skurad och jag inbillar mig att jag kommer hänga en hel del där ute i vår och sommar. Jag har alltid en bild av att jag kommer sitta där ute och käka frukost, lunch och middag var dag som vädret tillåter det, men så fort första getingen kommer är det nog jag som sitter inne och trycker igen. Har fått för mig att lavendel håller geingen borta.... ska genast Googla på detta.

Inga kommentarer: