torsdag 14 januari 2010

Hur stark ska jag bli?

Igår genomfördes ännu ett mördarpass med Christian A. Han kommer aldrig någonsin få se mig med min rätta ansiktsfärg - 3 minuter in i uppvärmingen så ändras den till tomatröd och så förblir den till ca 30 minuter efter det att jag har lämnat gymmet. Gårdagens uppvärming bestod av 1000 m rodd, 3 km cykling och 1 km jogg. Kanske inte låter jobbigt, men jag var helt slut! Det var ändå med rätt lätta steg som jag gick hem efteråt. Nu ska jag inte träna med honom förrän på tisdag nästa vecka - oh, så skönt!
Väl hemma uppkrypen i soffan med en varm kopp te sitter jag och ser fram emot mitt besök hos naprapaten Catarina A morgonen därpå. Tänk så skönt om Catarina kanske kan knåda bort lite av den träningsvärken jag kommer ha imorgon.... I samma ögonblick plingar det till i mobilen och jag läser detta SMS - "Hej! Ta med träningskläder till klininken imorgon för vi ska göra rörelsetester. mvh Catarina" Va fan, det tar visst aldrig slut det här med träningen!
Nu har jag precis varit där och genomfört 1 timme med olika övningar. Hon har nu gett mig ett häfte med olika träningsprogram och vill att jag gör dessa hemma 2 gånger i veckan. Tjena, det är verkligen full rulle nu!

Inga kommentarer: