fredag 20 mars 2009

Många järn i elden

Jag brukar vara duktig på att avsluta en sak innan jag påbörjar en annan, men detta gäller inte alls med alla mina stick- & virkprojekt. Just nu har jag väl 5 olika saker på gång.

Nr 1. Millans poncho, som måste bli klar i helgen så hon får med sig den när hon åker hem till Japan i nästa vecka.
Nr 2. Min väst som ska få sig ett par ärmar och bli en kofta.
Nr 3. Anna hade en massa nystan som skulle bli en filt till Elias, men hon kom liksom ingen vart. Så jag erbjöd mig att göra den åt henne. Under tiden hann Elias få en liknande filt av någon släkting, kommer inte ihåg vem det var... Så nu ska det istället bli en överrasking till Anna.
Nr 4. En kofta till mig själv av alla rester som blev över från en tröja jag gjorde tidigare i år.

Nr 5. Sedan har jag alltid ett par mössor på gång....
Nr 6. En filt av "moderna" mormorsrutor av diverse restgarner i bomull.

Puh, blev nästa matt av att bara lägga in detta..... Bäst jag slutar skriva och sätter igång och stickar! Imorgon bär det av till Djurö. Vi ska ha tjejeftermiddag/kväll och bara ta hand om varandra innan alla far iväg på sitt håll igen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: