onsdag 18 mars 2009

Virkskola

I måndags så hade vi en liten virkskola hemma hos mig. Det gick riktigt bra! Till en början blev jag lite orolig, men det gick vägen till slut. Oron började infinna sig då vi kl. 22 endast hade hunnit till varv 3. Men efter en del om och men så lossnade det till slut för tjejerna.


Igår kom detta roliga mail från Anna:
"Här åker man puder, bestiger oändliga trappor och tackar inte nej till en promenad i uppförsbacke i pjäxor med 15 kg tunga skidor på ryggen och så får man träningsvärk av att virka!!!! Har hela morgonen haft en lätt avdomnad känsla i min högra underarn………………….. OCH efter lite undersökning har jag upptäckt att jag har träningsvärk!!!! HERREGUD!"

Lite senare på kvällen (kl. 22.48) kom detta SMS:
"Tjoho! Jag lyckades byta färg!"

Även Erica kom med en update:
"Tack för igår!!! Mycket trevligt!!Fick ihop två varv till igår kväll och gick faktiskt mycket enklare, kan kanske bero på att koncentrationsnivån höjdes snäppet när man kom hem till en tom lgh..."

Och till slut kom även en från Maud:
"Ha ha instämmer, tack för en härlig kväll! och du visade på ett fantastiskt tålamod! förstår att du virkade på en stund till i lite lugnare miljö!!!
jag virkade också på ett varv till när jag kom hem, men sedan fick jag kramp i tummen - är det något som tränas bort .. känns lite jobbigt att bli begränsad så här i början :-)"

Inga kommentarer: