fredag 19 mars 2010

Rocken

I helgen ska jag ge mig på något som jag aldrig testat tidigare. Jag har min grå höst/vinterkappa som sjunger på sista versen. Den kommer nog tyvärr inte överleva till nästa vinter, garderar mig med ett "nog" eftersom jag har så sjukt svårt att kasta saker. "Kan alltid vara bra att ha!" är ju tyvärr lite för ofta mitt motto.... Hur som helst så älskar jag modellen på denna kappa och nu ska jag ge mig på att försöka sy en egen. I somras när jag var och hälsade på min faster Åsa berättade hon att hon har ett par byxor som hon bara älskar. Dessa har hon sprättat upp och ritat mönster på och sedan sytt upp i en massa olika färger. Bra idé, himla bra idé måste jag säga! Kan Åsa så kan väl jag tänker jag glatt. Måste i alla fall prova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

OK - i mångt o mycket är vi lika men jävlar i mig - här skiljs våra samstämda steg rejält - lycka till - själv går jag till NK o köper en ny;)
'Den andra fastern'

Tuss sa...

Jag har också en vinterjacks som sjunger på sista versen..eg kan jag fortf ha den och det är inga fel på den men nu är jag så trött på den! För att undvika att jag har den nästa år igen (med ursäkter som att den är varm, jackor är dyra osv) planerar jag att ge bort den eller lämna den till insamling så att jag verkligen inte kan använda den igen :)