torsdag 13 november 2008

Cykel & promenader

Kommer väl inte som en överraskning att jag inte lyckades ta mig upp ur sängen och gå på yogan igår...... För att kompensera att jag aldrig kommer iväg på träningen så promenerar jag i alla fall hem varje kväll efter jobbet. Det tar ca 40 minuter och jag håller ett bra tempo. Igår var straffet en ryggsäck som vägde ca 5 kg. Min väninna Lena säger så snällt, när jag ibland har gnällt över att jag inte kommer iväg på mina morgonpromenader, "Det är väl bättre att gå någon gång under dygnet än att inte gå alls!" och det tänker jag alltid på när jag går och så tycker jag att jag är superduktig!



Nu börjar det bli dags att parkera min kära cykel för vintern. Trist, men lika bra att inse att det gråa trista vädret kommer nog att hålla i sig ett tag nu. Det är lika bra att bita i det sura äpplet och börja trängas med folket på bussen igen. Det enda som är bra med detta är just att det blir dessa promenader hem på kvällarna istället. Och nu kan man tänka att det är ju bara att gå till jobbet istället så har jag ju fått min morgonpromis. Men icke, det funkar inte riktigt så. Fråga mig inte varför, men det går bara inte.... En som blir glad över att jag parkerar cykeln nu är i alla fall min mamma. Hon tycker inte om att jag cyklar i mörket denna årstid, och dessutom utan hjälm! Är det någon som har tips på snygga cykelhjälmar tar jag tacksamt emot dessa. För den jag har är verkligen så gräslig och det tragiska är att den är en helt vanlig cykelhjälm. Varför ska de vara så fula!?! Jag hade en rätt bra "hjälm-period" i våras, när jag tom stannade och pratade med folk jag känner och behöll hjälmen på. Det kändes stort! Men i somras så tappade jag totalt - för att cykla med hjälmen på under sommaren det gör jag bara inte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ska fortsätta använda din hjälm hur ful och gräslig den än ser ut, de flesta hjälmar är fula. Tänk på funktionen istället, den skyddar ju faktiskt huvudet om det skulle hända en olycka.

Kram från Ulrika som också har en ful cykelhjälm.

Anonym sa...

Det finns inga snygga hjälmar men vad värre är..det finns inte heller några säkra hjälmar så varför plåga sig med en?