måndag 10 november 2008

Väntar med spänning

På vägen hem från jobbet stannade jag till hos Eva på Wincentgarner för att få lite inspiration. Just denna gång lämnade jag butiken endast med en massa nya idéer till kommande projekt. Vanligtvis brukar det bli en del nystan också. Gjorde även ett stopp i butiken runt hörnet. Där köpte jag dessa två nystan. Ska bli mössor av dessa.



Att shoppa i butken runt hörnet och inte hos Wincent är som att sukta och dregla över alla delikatesser i Hallen för att sedan gå hem och köpa all mat på skit-ICA. Hur som helst.... Mössorna skall prydas med mina nya, fina "made by Helen"-etiketter som jag beställt. Oh, det ska bli så spännande att ser hur de kommer se ut!! Hoppas de kommer denna vecka! Att man kan bli så till sig för så lite - HÄRLIGT!

Waiting impatiently
On my way home from work I stopped at Wincentgarner to get some inspiration. For once I left the shop with only ideas, no yarns this time. I also made a stop at the shop around the corner, where I bought these two yarns. Going to make caps. To shop in the store around the corner and not at Wincentsgarner is like going around in ÖstermalsHallen and longing for all the yummy food and then go home and buy it all at “shit-ICA”. Any way… The caps will wear my new, nice labels “made by Helen” that I’ve ordered. Oh, it’s going to be so exciting to see what they’ll look like! I hope they’ll come this week!

Inga kommentarer: