tisdag 25 november 2008

Snö & glögg

I helgen kom vintern till Stockholm. Det är snö överallt och än så länge ligger den kvar på marken, vit och fin. Jag älskar när det snöar! Allt blir så mycket roligare då, bara på vägen hem från jobbet kan det hända de tokigaste sakerna. Än så länge har jag inte druttat på ändan, men känner jag mig själv rätt så kommer det. En dag som denna vill man bara sitta inne och mysa med en kopp varm choklad med vispgrädde och en kanelbulle. Istället ska jag efter arbetsdagen bege mig hemåt och trä halsband. Har ett gäng som ligger där hemma och väntar på mig. Så är det ibland när man "dubbelarbetar".

Igår var Sara hemma hos mig. Vi hade stick/terapi-junta på två. Det var lite kort varsel så våra andra juntavänner kunde inte komma. Vi hade det supermysigt ändå! Vi drack oss lite luriga på Blossa 08. Den ska smaka blåbär, vilket jag inte tyckte den gjorde. Den var god, men inte så mycket mer. Flaskan är dock skitsnygg tycker jag!

Inga kommentarer: