lördag 13 december 2008

Lucia = Jenny

Idag är det Lucia och det innebär att Jenny fyller år. Så "Hipp hipp hurra för Jenny idag!" Jenny - vem är det kanske ni undrar?? Jo, det ska jag berätta för er. Jenny är en av mina absolut bästa vänner. Eller som hon själv sa till mig för några dagar sedan "Jag ser dig mer som en syster än som en vän..." och jag kan inte göra annat än att hålla med. Jag kan helt enkelt säga att det finns ingenting som vi inte vet om varandra, hon är en av de få personer som jag delger precis allt. Det är ett privilegium att ha sådana vänner och jag är så glad och stolt över att Jenny är en av dem i mitt liv. Att vi skulle bli sådana vänner hade man aldrig kunnat tro när vi träffades för första gången för typ 100 år sedan.

Vår historia börjar när vi av en slump hamnade i samma klass på Frans Schartaus Gymnasium, tror att det var 1989, men som alla vet är jag ju superkass på att räkna så det kan vara fel på ett år eller så. I skolan umgicks vi, men kanske inte jätte mycket. Jenny tillhörde ju klassens plugghästar och det gjorde tyvärr inte jag. Fast så här med facit i hand så kan vi ju någonstans tacka den där pluggarsidan för vår vänskap. Vänskapen cementerades väl ordentligt när vi 1994 begav oss till Annecy, Frankrike, för att studera franska. Jenny hade givetvis fått stipendium för att plugga utomlands och jag fick haka på då mina föräldrar tyckte det var ett ypperligt tillfälle för deras dotter att få tillbaka sin studiemotivation och lära sig ett och annat av den perfekta Jenny. Om de bara visste vem som lärde sig vad av vem...... Vi hade verkligen så roligt i Annecy och har så många roliga minnen därifrån som vi aldrig kommer glömma!! Sedan har vi bara fortsatt att bygga på vår minnesbank med roliga minnen. Vi har tack och lov inte så många tråkiga minnen att lägga till kontot. Det tråkigaste vi varit med om måste ha varit då Jenny blev av med sitt körkort, fortkörning så klart!, och det kostade oss en del cashiluring, men till och med det blev ju en skitrolig historia!

Funderar på om vi någonsin har varit osams och kan faktiskt inte komma på en enda gång då vi bråkat. Vi är helt enkelt som systrar utan syskonbråken, kan det bli bättre! Jag minns att vi var riktigt oense om Absolut Peppar var svart eller röd. Jag hävdade att den var svart och Jenny röd (kan ha varit tvärtom oxå) och ingen av oss vägrade att ge med oss. Denna tvist varade nog i några veckor, till vår stora lycka visade det sig att den är både svart och röd. Ja, ni förstår vilka problem vi brottats med genom åren.....

Sivan & Majsan, Styret & Pets, Seniorerna - kära barn har många namn. Jag är övertygad om att denna vänskap kommer fortsätta hela vägen in på ålderdomshemmet och ser med spänning fram emot vad vi kommer kalla varandra då.

Till slut vill jag åter igen utbringa ett
HURRA för en av världens bästa vänner idag! Hoppas du får en strålande dag!
all kärlek Senior Majsan Pets

Inga kommentarer: