lördag 10 januari 2009

Bye bye, see you all next year!

Ooops, det har nästan hunnit bli eftermiddag, nja, sen lunch i alla fall. Har verkligen inte gjort många knop idag, men ibland måste man få unna sig sådana dagar oxå. Det jag gjort idag är att packa ihop julen. Nu återser jag inte mina tomtar och lucior förrän om ett år - snyft! Får nog dränka denna sorg med den sista skvätten glögg jag har kvar....



En annan sak jag ägnat mig åt idag är att försöka få in en ljudbok i min mobiltelefon. Jag får det helt enkelt inte att fungera, fattar inte vad jag gör för fel! Sedan ska jag väl i ärlighetens namn erkänna att jag inte gjort så stora ansträningar för att ta reda på hur jag ska fixa problemet. Jag HATAR verkligen instruktionsböcker! I vissa lägen har jag tålamod utan dess like, men i dessa situationer finns det inte alls. Som tur är har jag en far som tycker att dessa är roliga. Ja, jag vet att det låter konstigt - men jag tror faktiskt att han tycker det! Ska försöka engagera honom i detta, så får han känna sig lite extra duktig oxå.

Nu ska jag nog ge mig ut på en promis innan det blir mörkt ute. Så här såg det ut härom dagen på min runda. Det är fin, fint här i skärgården!



Bye bye, see you all next year!
Ooops, it’s almost afternoon, well at least late lunch. I’ve done absolutely nothing today, you’re allowed to have those days some time. Something I’ve done is to say goodbye to all my Santa buddies. They’re off to the attic and won’t be back down for a whole year. So sad….. I have to drown my sorrows with the mulled wine I got left.I’ve also tried to get an audio book into my Walkman-phone but without any luck. Don’t know what I’m doing wrong! I think I have to involve my father because I really HATE to read books of instructions and he seems to like it. Well, now I’m off, going out for a walk before the sun sets. Look at the pictures from my last walk the other day. Isn’t it nice out here in the archipelago?!!

Inga kommentarer: