tisdag 6 januari 2009

Nya mönster

Igår fick jag äntligen mina mönsterböcker från USA. Spännande! Betyder kanske att jag kommer att fastna i soffan resten av dagen.....


Det var ett tag sedan som jag gjorde något till mig själv så nu ska jag slå på stortrumman och göra följande -

Jag ska nog börja med väskan, fråga mig inte varför men jag tycker bara att den är så snygg! Turtleneck:en är lite rolig och kanske effektiv mot kylan på kontoret - hoppas jag! Till de nya projekten kan jag använda mig av en del garn som jag fick av min supersnälla faster Åsa. Åsa hade en gång i tiden en garnbutik och har en hel del garner över från den tiden. Se bara hur mycket jag fick av henne för några veckor sedan. 1000 tack Åsa!




Inser nu att dessa får vänta till ikväll eftersom ska jag sticka iväg och träffa Jenny & Co. De är på lägenhetsjakt i Vasastan så vi ska mötas upp för lunch på Levinsky's. Vi hörs! Tja!

New patterns.
Yesterday I got my pattern books from USA. So exciting! Will this mean that I’ll end up in my couch all day long??It’s been awhile since I’ve done something to myself so now I’m going to make these two things. I’ll start with the bag. Don’t ask me why but I think it’s so nice! And the turtleneck is fun and hopefully it will help against the cold at the office. To the two new projects I’m going to use some of the yarns I got from my aunt Åsa. In the past she owned a yarn shop and she’s got a lot of yarns over from these days. Lot how many I got from her a few weeks ago. Thank you so much Åsa!!Just realized this have to wait. I’m off to see Jenny & Co. They’re in town looking at apartments and we’re going to meet up for lunch at Levinsky’s. Se you later! Bye!

Inga kommentarer: