lördag 24 januari 2009

Grått & trist

God morgon! Har precis dragit upp rullgardinen och möttes av denna syn.

Det är i slutet av januari och ute nästan spöregnar det! Vad har hänt med den tiden då det i dessa lägen förr vräkte ner snö istället?!! Det ska inte regna i januari!! Jag som skulle ha en dag på stan med min kära mor. Hoppas hon vill trotsa vädret och ge sig ut ändå!?! Vi skulle börja rundan hos Wincentgarner. Mamma ska byta ut den stickning hon fick av mig i julklapp. Sticka med mönster på engelska är tydligen inte hennes grej. Själv ska jag köpa knappar till min tröja, som äntligen är färdig.

Nu är det dags att hugga in på frukosten. Idag lyxar jag med en Bärry. På mitt förra jobb hade jag en kollega som åt 2 smörgåsar och en Bärry till lunch varje dag hon jobbade. Vilket iofs bara var 2 dagar i veckan, men ändå. Detta gjorde hon under alla de 10 år som jag jobbade där och skulle inte förvåna mig om hon fortfarande gör det. Jag kan förstå henne till viss del för Bärry är verkligen gott!

Inga kommentarer: