fredag 2 januari 2009

Gott nytt och allt det där!

Oj, dagarna bara runnit iväg. Jag skyller på att det varit jul - en härlig, men dock superförkyld, jul! Julafton tillbringades som vanligt tillsammans med familjen Lindén. Detta år var vi hemma hos mamma & pappa som fixat och donat för fullt för att få till alla sillar, patéer, laxrullar, mm. Allt var supersmaskens! Jag hade inför jul lovat att jag skulle äta minst en bit sill och jag kan väl just vid detta tillfälle tacka för att jag var så genomförkyld. Den var inte jätteäcklig, men face it sill är inte min grej! Dessertbuffén kom hela vägen från Saltsjöbaden, med en OMVÄG via Bålsta vilken gjorde ris a la Malta-snapsarna lite mindre fluffiga än vid staren, men allt var givetvis sagolik! Tomten var mycket generös mot oss alla! Jag fick till och med en fotbollsspelare i en klapp! Och inte vilken spanjack som helst.... Denna klapp framkallade nog mest skratt av alla. Kan man göra annat än älska denne man!?! Att man år 2009 har den frisyren är bara helt fantastiskt!

Nu är de första uppmärkta "made by Helen"-alstrerna ute bland allmänheten. När stora delar av familjen skulle iväg på skidresa till Sälen måste man ju ta tillfället i akt och skaffa gratis reklampelare. Det virkades en mass innan jul vill jag lova. Jag hoppas att de värmer gott där uppe i kylan och att ni plockar upp en massa beställningar. Själv spar jag skidåkandet till lite varmare väder och sydligare breddgrader... så då får jag väl fixa pannband till alla kanske.



Det har inte bara varit jul utan även nyår har hunnit passera. Jag spenderade en härlig dag/afton ute på Djurö hos familjen Ekebergh/Lundström. Det var en mycket trevlig kväll i gott sällskap och en sagolik middag! 1000 tack! Jag brukar aldrig avlägga något nyårslöfte, men i år bröt jag den trenden. Mitt nyårslöfte år 2009 är att jag ska bära mer högklackat! Har hittat på tok för många oanvända skor i garderoben - så kan vi inte ha det!


Anna blev på nyårsafton den första som köpte en "made by Helen"-mössa. Tack för det! Hoppas hon inte ångrade sitt köp dagen efter......?!!

Inga kommentarer: